Virtual reality som formidling af arkitektonisk forvandling

Actant har hjulpet Wonderful Copenhagen og M/S Museet for Søfart med at lave en kvalitativ analyse af internationale turisters oplevelse og udbytte af en VR-film på M/S Museet for Søfart.

VR-filmen, som er produceret af Khora, udfolder fortællingen om museets tilblivelse og forvandlingen fra tørdok til den arkitektoniske perle, museet træder frem som i dag.

Mange af museets internationale besøgende er arkitekturinteresserede, og man ønskede derfor at blive klogere på, hvordan VR-filmen virker i forhold til at formidle museets arkitektoniske forvandling – en fortælling som ellers ikke bliver fortalt på museet.

Actant interviewede knap 30 turister om deres oplevelse med VR-filmen og den værdi den gav til deres museumsbesøg. Analysens resultater blevet formidlet som 10 hovedindsigter og en række perspektiver på muligheder og barrierer for VR-formidling på andre besøgssteder.

img_3169

 

Mange tak for et godt stykke arbejde. I har været kompetente og grundige hele vejen, selvom I skulle levere inden for en meget stram deadline. Vi er meget tilfredse.
Louise Örnfelt, Senior Strategic Consultant, Wonderful Copenhagen

 

 

Kontakt os og hør nærmere

 

Se også andre cases: