Turismeudvikling i Ørestad og på Frederiksberg
Wonderful Copenhagen ønsker at skabe en bæredygtig turisme i København, hvor turismen spredes over større dele af byen, og hvor den ikke sker på bekostning af men til gavn for de lokale og erhvervslivet.

Actant har derfor hjulpet Wonderful Copenhagen og Ørestad Innovation City Copenhagen med at lave en omfattende kvalitativ analyse af 175 lokales, rejsendes og erhvervspersoners syn på muligheder og udfordringer i Ørestad i forhold til at skabe en bæredygtig turisme i bydelen. Analysen er blevet brugt som baggrund for at beslutte hvilke turismeindsatser, som skal prøves af i Ørestad, og som skal være til gavn og glæde for både lokale og turister.

Actant har også hjulpet Wonderful Copenhagen og Frederiksberg Kommune med at lave en kvalitativ analyse af 113 lokales, turisters og erhvervspersoners syn på Frederiksbergs styrker, udfordringer og potentialer i forhold til at udvikle turismen på Frederiksberg. Actant har på den baggrund givet fire hovedanbefalinger, som Wonderful Copenhagen, Frederiksberg Kommune og lokale aktører på Frederiksberg nu skal igang med at omsætte til konkrete initiativer, som gør Frederiksberg endnu mere attraktiv for både beboere, turister og det lokale erhvervs- og kulturliv.

 
Actant har desuden hjulpet Wonderful Copenhagen med at analysere turisters oplevelse og udbytte af en VR-prototype på M/S Museet for Søfart, af en podcast-serie om dansk design på Designmuseum Danmark og af en chatbot på Nationalmuseet.

 

img_0805

Kontakt os og hør nærmere

 

Se også andre cases: