Turismerelaterede potentialer og udfordringer i Ørestad
Wonderful Copenhagen ønsker at skabe en bæredygtig turisme i København, hvor turismen spredes over større dele af byen, og hvor den ikke sker på bekostning af men til gavn for de lokale.

Actant har derfor hjulpet Wonderful Copenhagen og Ørestad Innovation City Copenhagen med at lave en omfattende kvalitativ analyse af 175 lokales, rejsendes og erhvervspersoners syn på muligheder og udfordringer i Ørestad i forhold til at skabe en bæredygtig turisme i bydelen.

Analysen er blevet brugt som baggrund for at beslutte hvilke turismeindsatser, som skal prøves af i Ørestad, og som skal være til gavn og glæde for både lokale og turister.

 
Actant har desuden hjulpet Wonderful Copenhagen med at analysere turisters oplevelse og udbytte af en VR-prototype på M/S Museet for Søfart, af en podcast-serie om dansk design på Designmuseum Danmark og af en chatbot på Nationalmuseet.

 

img_0805

Kontakt os og hør nærmere

 

Se også andre cases: